HTML

Csilla gasztro blogja

Csilla gasztro blogja

Friss topikok

Linkblog

Medvehagymás túrós pogácsa

2011.05.03. 20:40 tothcsillu

 

Nagy sláger idén a medvehagyma. Én már évek óta ismerem, régebben többször ettem a Piszkei Öko Kft medvehagymás pogijából - az nagyon ízlett anno. Mostanság tényleg szinte minden zöldségesnél lehet kapni, így gondoltam én is kipróbálom, amíg még szezonja van. Egy nagy csokorral vettem, és kétféle ételt készítettem belőle. Az egyik ez a pogácsa. Nem igazán munkaigényes (mivel sütőporos), sőt előre is elkészíthető, hiszen pihentetni is kell a tésztát hűtőben. Ráadásul nem szaggattam, hanem minimuffin-formában sütöttem meg - így gyorsabb volt, és kevesebb kosszal is járt. Az eredeti receptet itt találtam, én némileg módosítottam, aszerint, hogy épp mi volt itthon: http://www.nosalty.hu/medvehagymas_pogacsa_5._-_turos_recept_46545

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hozzávalók

  • 25 dkg vaj
  • 25 dkg túró
  • 30 dkg liszt - részben rozs-, részben kukoricaliszt
  • kb 20-25 medvehagyma-levél
  • 2 tojás
  • 1,5 ek joghurt
  • 15 dkg mascarpone
  • kicsi só
  • fél csomag foszfátmentes sütőpor

 

Elkészítés

A vajat, túrót, tojásokat, sajtot és joghurtot kézimixerrel összekevertem. Hozzáadtam az ollóval vékony csíkokra vágott medvehagymát és sót. Beleöntöttem a sütőporral elkevert liszteket és összegyúrtam. Kb 20 percet pihentettem hűtőben (idő hiányában:-), az eredeti recept ugyanis legalább 2 órát ír). Ezután a minimuffin sütő mélyedéseibe adagoltam, és 200 fokra előmelegített sütőben kb 20 percig sütöttem őket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vacsorára lett elfogyasztva nagy elégedettséggel:-).

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: túró sós medvehagyma pogácsa sütemény kukoricaliszt

A bejegyzés trackback címe:

https://csillagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr602875480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása