HTML

Csilla gasztro blogja

Csilla gasztro blogja

Friss topikok

Linkblog

Házi tönkölykenyér

2011.03.07. 14:24 tothcsillu

Nem eszem kenyeret. Nem szeretem. Mindenféle péksüteményt szeretek, de a kenyér valahogy olyan semmilyen. Nem is magamnak sütöttem ezt a kenyeret, hanem azért, hogy a közel 1 éves, és lassan mindenevő kisfiamnak ne kelljen az adalékanyagokkal telinyomott bolti verziót ennie. Ő most evett kenyeret életében először, és ízlett neki a végeredmény. Mondjuk azt hozzá kell tennem, hogy nála aztán nem nehéz sikereket elérni, ha kajáról van szó. Szerencsére!

A recept az Élvezetes egészség (Bio ételek szakácskönyve) című könyvből származik. Én annyit módosítottam, hogy a mennyiségeket megfeleztem, és a szezámmagot egyelőre kihagytam belőle.

 Házikenyér

Hozzávalók (egy kb 70 dekás veknihez):

  • 1,5 - 2 dl víz
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 kiskanál bio nádcukor
  • 1 kiskanál tengeri só
  • 1,5 ek zabkorpa
  • 20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 10 dkg tönkölyliszt
  • 1 csomag szárított élesztő

Elkészítés:

Az élesztőt 1 dl meglangyosított, cukros vízben felfuttattam. A liszteket összekevertem a többi hozzávalóval, hozzáöntöttem az élesztős vizet és a maradék langyos vizet is. Az egészet kézzel összegyúrtam és dagasztottam. (Géppel szoktam dagasztani, de sajnos a neten rendelt új kézimixerem ezidáig még nem érkezett meg.) Amikor elég hólyagos lett a tészta, lefedtem, és meleg helyen (radiátoron) kb 2 órát pihentettem. Az idő leteltével újra átgyurmáztam a tésztát, és egy sütőpapírral bélelt "vekni"-formába tettem. A tetejét 2-3szor bevagdaltam - a könyv azt írja, hogy erre azért van szükség, hogy egyenletesen jöjjön fel a tészta sütéskor.

Forró sütőbe toltam, 200 fokon 40 percig sütöttem.

Tippek:

  • A könyv szerint a sütőt maximális fokozatra melegítsük elő, a kenyeret pár percig ezen a hőn süssük, majd mérsékeljük a lángot 200 fokra. Így fog ropogós kérget kapni a kenyerünk. (Én nem így csináltam, mert nem szerettem volna, ha annyira ropogós lesz a kenyerem héja.)
  • Rozslisztet is használhatunk tönkölyliszt helyett, így rozsos kenyeret kapunk.

 

Szólj hozzá!

Címkék: kenyér

A bejegyzés trackback címe:

https://csillagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr742718366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása