HTML

Csilla gasztro blogja

Csilla gasztro blogja

Friss topikok

Linkblog

Csirke ropogós bundában sütőben sült krumplival

2011.03.06. 13:49 tothcsillu

Több okból sem szeretem a hagyományos rántott húst sült krumplival: tocsognak az olajban, és meg kell fürödnöd a készítésük után (én néha szabályosan viszketek az olajszagtól). Ezért aztán soha nem csináltam még a saját konyhámban. Viszont a férjem odavan ezért a kombóért, így hát én is beadtam a derekam, és elkészítettem a reform rántott hús-sült krumpli változatot. A recepteket a TV Paprikán láttam. A husi receptje Nigellától származik, a krumpli pedig attól a pasitól, aki  "A Szakács, ha szabadnapos"-t csinálja.

  

 

Csirke ropogós bundában (1 jó étvágyú személyre)

Hozzávalók:

  • 25 dkg csirkemellfilé
  • 1 kis doboz natúr joghurt (én Activiát használtam)
  • kb 10 dkg sós keksz
  • só, bors, fűszerek tetszés szerint

Elkészítés:

A húst kisebb darabokra vágtam, leöntöttem a sóval, borssal összekevert joghurttal. Kb másfél órát hagytam állni, de ha egy éjszakát pácolódik, az sem baj. A joghurtba ízlés szerint bármilyen további fűszer kerülhet. A bepácolt húsokat beleforgattam a durvára darált kekszbe, és sütőpapírral bélelt tepsire egymás mellé rakosgattam. 200 fokon kb félóráig sütöttem légkeveréssel.

 

Sütőben sült krumpli

Hozzávalók:

  • krumpli
  • olívaolaj
  • fűszerek tetszés szerint

Elkészítés:

A krumplit megpucoltam, megmostam, hasábokra szeleteltem, majd felhasználásig hideg vízben áztattam. Ezzel elvileg kioldható belőle a keményítő, s így a krumpli ropogósra sül majd. A sütés előtt többször  megmostam, és leöntöttem róla a vizet, egészen addig, míg az öblítővíz átlátszó nem lett. Kevés olívaolajat öntöttem rá, a kezemmel összeforgattam, és mehetett a 200 fokos sütőbe 35-40 percre. Kevesebb sütési idő is elég lett volna, mert szerintem egy kicsit megégett, de azért ehető volt.

Tippek:

  • A "szabadnapos szakács"  a krumplin hagyta a héját, és egy sárga héjú burgonyafajtát használt.
  • Ő sózta, borsozta és meg is paprikázta.

Azért meg kell hagyni, így is sokat kellett szellőztetni az ebéd után:-).

 

Szólj hozzá!

Címkék: burgonya főétel csirkemell

A bejegyzés trackback címe:

https://csillagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr882715225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása