HTML

Csilla gasztro blogja

Csilla gasztro blogja

Friss topikok

Linkblog

Csokitorta

2011.02.25. 11:20 tothcsillu

Szülinapra készült a következő torta: az ünnepelt kifejezetten a klasszikus ízeket kedveli édességekben is, és mindene a keserű csokoládé. Boldog szülinapot Apa!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Csokoládétorta

Hozzávalók

A tésztához:

  • 7 tojás
  • 7 ek búzaliszt
  • 7 ek cukor
  • 1 cs sütőpor

Krémhez:

  • 4 dl tejszín
  • 30 dkg cukor
  • 20 dkg vaj
  • 20 dkg étcsoki 
  • 7 dkg kakaó

Töltéshez és díszítéshez:

  • 4 ek Cointreu
  • kimagozott meggyszemek
  • egész mandulaszemek

A tésztából a hagyományos módon piskótát sütünk. A szívalakú szilikonsütőformámban négy lapot sütöttem, egyenként 10-12 percig. (Amúgy nagyon bevált a szilikonforma, úgyhogy kérek még mindenfélét:-))!)

A krém a hagyományos párizsi krém egy általam készített és szeretett verziója. A végeredmény egy tömény és viszonylag keserű csokoládékrém lesz. A tejszínt felforraltam a cukorral, és folyamatos kevergetés mellett 5-6 percig főztem, hozzáadtam az átszitált kakaóport, a táblás csokit darabokban, ezekkel is főztem kb 5 percet. Végül beledobtam a vajat, és felolvasztottam. Ezután a krémet kihűtöttem, mehetett a hűtőbe. (Akár előző nap is elkészíthető, sőt a krém kitűnően fagyasztható.). A kihűlt krémet kézi mixerrel felhabosítottam.

Következett a torta töltése. A piskótalapokat rétegenként kenőecset segítségével megkentem likőrrel, megkentem a csokikrémmel, majd nem olyan sűrűn meggyszemekkel befedtem. A teteje tetszés szerint díszíthető.

Változatok:

  • A tetejét csokimázzal is bevonhatjuk.
  • Meggy helyett rumban megfőzött kandírozott narancs-citromhéjat vagy egyéb aszalt gyümölcsöket is használhatunk. (A balatonfüredi Bergmann cukrászdában készült Gellért-tekercset utánozhatjuk le így:-). Amúgy ez a cukrászda szerintem kihagyhatatlan program, ha a Balaton környékén járunk. Érdemes érte akár fél- vagy egy órát is kocsikázni!)

A krém nekem elég keményre sikerült, a felhabosításnál a kézimixerem meg is adta magát:-( Ha ezt el szeretnénk kerülni, akkor az alaposan behűtött krémet feldolgozás előtt vagy szobahőmérsékleten hagyjuk állni jó ideig, vagy mikróban melengessük 10-20 másodpercig.

Szólj hozzá!

Címkék: meggy csokoládé édesség

A bejegyzés trackback címe:

https://csillagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr572689522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása