HTML

Csilla gasztro blogja

Csilla gasztro blogja

Friss topikok

Linkblog

Fitt túrógombóc

2008.10.07. 07:39 tothcsillu

"Némi" kihagyás után folytatom a blogolást, mivel mostanában a korábbinál picit (de tényleg csak nagyon kicsit:-)) többet főzök, és a saját kreálmányaimat szeretném megörökíteni az utókor, de főként a magam számára.

Szóval tegnap este (de inkább  egész nap) édesség-ehetnékem volt, ezért gondoltam összedobok vmit, ami édes is, de valamennyire egészséges is - így született meg a fitt túrógombóc, ami azért nem teljesen saját kreáció, korábban a neten már kutakodtam reform túrógombóc témában, és hasonlókat találtam.

Fitt Túrógombóc

Hozzávalók:

50 dkg túró

kb. 7 púpos ek. zabpehely (találtam apróbb szemű kásának valót - sztem ez alkalmasabb erre a célra)

kb. 1-2. ek. zabkorpa

1. ek. méz

1 citrom reszelt héja

3 tojás

Forgatáshoz: 1 ek vaj, kb. 10 ek zabkorpa, ízesítésnek méz

Tálaláshoz: gyümlcsöntet, lekvár

Elkészítés:

A gombócnak valókat összekeverem, és félórát pihentetem. Közben egy nagy fazékba vizet forralok, amibe pici sót teszek. Mikor a víz forr (bugyog), akkor a tüzet lentebb veszem, és vizes kézzelel kisebb gombócokat formázok. HAmar feljönnek a víz tetejére, ezt követően kb 15 percig főzöm őket (nem kell lefedni). (Több helyen olvastam, hogy nem szabad nagyon bugyogó vízben főzni, mert akkor szétesnek).

Miközben a gombóckák főnek, a vajon megpirítom a korpát (lassan - legalább 10 perc), és a végén hozzáadom a mézet - bár elég érdekes állaga lesz a méztől, azért finom. Aki idegenkedik ettől, az nádcukrot tegyen bele a méz helyett.

A legjobb saját készítésű gyümölcsöntettel fogyasztani, de mivel a béna közeli kisboltban nem található fagyasztott gyümölcs, ezért az anyukám által készített (és sztem a világ legfinomabb) baracklekvárral ettük - amibe bár fehércukor van, de mégiscsak tuti biztos, hogy valódi sárgabarackból készült.

Plusz:

HA még könnyebb, rezgősebb gombócokat szeretnénk, akkor a tojások fehérjét verjük fel külön, és a nyers gombóc-masszába még a főzés előtt óvatosan keverjük bele. Én ezt a műveletet mellőztem, de egyszer régen így csináltam túrogombócot, és tényleg működött.

6 komment

Címkék: reform fitt túró túrógombóc lekvár

A bejegyzés trackback címe:

https://csillagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr34700617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gbsz · http://www.gabojsza.hu/ 2008.10.07. 08:40:35

Welcome back:-)
Visszahelyeztelek az aktívak közé a csipkerózsika szekcióból!

Sziszi 2008.10.07. 09:16:10

Hol vetted az apróbbszemü zabpelyhet??? Én évekig a Plusban vettem, de már egy jó ideje nincs.

tothcsillu 2008.10.08. 21:39:35

apróbb szemű zabpehely (kásának való) beszerzési helye: Budapest, kerepesi út hungária körút sarkától (gyógyszertáras sarok) pár háznyira van egy belvárosi diszkont vagy mi a szösz (tök véletlenül tévedtem oda), nem egy üzletlánc tagja, szóval sztem ezzel nem segítettem sokat:-(

Marcsuka 50 2008.10.09. 13:05:31

Biztosan finom lehet!Az anyukádnál is megfőzhetnéd!
/Bocsika:nem lentebb,hanem lejjebb/

tothcsillu 2008.10.15. 19:44:29

Anyukámnál is megfőzhetném, csak éppen apukám tetszését biztosan nem nyerné el:-)

(Bocsánat a helyesírási hibákért + nyelvtanilag helytelen fogalmazásért, engem is zavar az ilyesmi, szóval igyekszem a hasonló bakikat mellőzni)

Sziszi 2008.10.16. 08:48:09

Köszönöm, sokat segítettél, tudom melyik az.
Sziszi
süti beállítások módosítása